Frågor och svar
Vanliga frågor
Hur spårar jag min leverans?
Du kan spåra din order genom att klicka i leveransbekräftelsen vi har skickat till din e-post.
Distributörerna skickar även en spårningslänk via mejl, sms eller app, så att du kan följa ditt paket när de har mottagit det från oss.
Jag beställde fel, hur gör jag?
Om du har beställt fel vara så behöver du ta kontakt med vår kundservice. Notera att vi endast kan stoppa ordern om den inte har gått vidare till packningsprocessen.
Jag har mottagit en trasig vara, hur gör jag?
Om du har mottagit en trasig vara, vänligen spara den och kontakta vår kundservice via vårat kontaktformulär. För att hantera din reklamation kommer vi att behöva bildunderlag , ordernummer samt en beskrivning av felet.
Var kan jag hitta min orderbekräftelse?
Du kan hitta din orderbekräftelse i din inkorg på den mailadressen som du angav när du gjorde beställningen. Du hittar även din orderhistorik om du loggar in på ditt konto på NICO PLACE.
Behöver jag verifiera min ålder för att ta emot mitt paket?
Ja, det behöver du. För alla leveranser inom Sverige gör vi en dubbel åldersverifiering. Det betyder att du måste legitimera dig när du hämtar ut eller tar emot ditt paket – oavsett om du väljer ombud, paketbox eller hemleverans.
Leverans
Hur spårar jag min leverans?
Du kan spåra din order genom att klicka i leveransbekräftelsen vi har skickat till din e-post.
Distributörerna skickar även en spårningslänk via mejl, sms eller app, så att du kan följa ditt paket när de har mottagit det från oss.
Vilka leveransalternativ finns det?
Hos NICO PLACE kan du välja mellan leveransalternativen Instabox, DHL och Budbee.
Ålderkontroll vid leverans
För alla leveranser inom Sverige gör vi en dubbel åldersverifiering. Det betyder att du måste legitimera dig när du hämtar ut eller tar emot ditt paket – oavsett om du väljer ombud, paketbox eller hemleverans.
Reklamation
Reklamationspolicy
Se våra fullständiga köpvillkor för detaljer kring reklamationspolicy.
Retur & ångerrättspolicy
Se våra fullständiga köpvillkor för detaljer kring retur och ångerrätt.
Reklamation av defekt produkt
Om du har mottagit en trasig vara, vänligen spara den och kontakta vår kundservice via vårat kontaktformulär. För att hantera din reklamation kommer vi att behöva bildunderlag , ordernummer samt en beskrivning av felet.
Transportskadad vara
Om ditt paket har skadats under transport så kan du kontakta oss så hjälper vi dig. Glöm inte att ta bild på paketet och spara de skadade produkterna tills reklamationen är slutförd.
Betalning
Betalningsalternativ
Hos NICO PLACE så kan du välja bland följande betalningsalternativ: Klarna, Kortbetalning, Apple Pay, och Google Pay.
Priser
Priserna på NICO PLACE är rörliga. Det innebär att vi gör allt för att sätta konkurrenskraftiga priser som matchar marknaden. Om vi ändrar kostnaden på en produkt handlar det oftast om justeringar som gynnar dig som konsument, men det kan i vissa fall även gå åt andra hållet. Priserna kan alltså skilja sig från order till order och dina produkter behöver inte kosta lika mycket som senast du beställde.